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About Us / Notre entreprise :

FUSION
scünci (pronounced skuncee) was built on entrepreneurial spirit powered by innovative thinking. Long respected as the leader in fashion hair accessories, scünci operated as a privately held company until its acquisition in March of 2005 by Conair Corporation, a worldwide leader in professional and consumer hair appliances. The scünci trademark is utilized on millions of elastic and cloth ponytailers, combs, jaw clips, barrettes, bows and hair fastener products.

INNOVATION
No Damage™ elastics that don't pull. No-Slip Grip™ accessories that hold firmly — even on fine hair. scünci proved that if you create a superior product, consumers will come... people trade up to a better idea if it works. It's a philosophy that has made us the innovative leader in our category.

FASHION
scünci takes great pride in the creative process that goes into the development of new product lines. Our design team keeps its eye on the latest trends, and its finger on the pulse of today's consumer. Technology and colour play a major role in the creation of our fashion-forward hair accessories.

INSPIRATION
scünci designers travel the world for inspiration and to fuel their creative energy. Their discoveries consistently put scünci ahead of the trends. From style-savvy embellishments to elegantly sweet and simple, scünci designs accessories for every mood and personality. Fun Facts!

Many people think the name scünci is a foreign word, perhaps Scandinavian. Actually, it is a made-up word; the inventor of the scrunchie used to call her dog by this name. More than twenty years later, the name scünci and the iconic scrunchie hair accessory are still known around the world as a symbol of hair fashion.

Did You Know?
The twister, or scrunchie, as we call it, was one of our scünci's first products, and a top seller for years. In the past twenty years, it has fallen in and out of fashion several times. A recent episode of Sex In the City made fun of the scrunchie and helped to push it back into popularity. To this day, scünci still sells the controversial hair accessory.
FUSION
scünci est issue de l'esprit entrepreneurial poussé par une pensée innovatrice. Considérée depuis longtemps comme chef de file en accessoires mode pour les cheveux, scünci fut exploitée comme société privée jusqu'en mars 2005, date à laquelle elle fut acquise par la Conair Corporation, un chef de file mondial en appareils professionnels et grand public pour le soin des cheveux. La marque scünci se retrouve sur des millions de chouchoux élastiques et tissés, de peignes, de pinces, de barrettes, de boucles et d'attaches pour les cheveux.

INNOVATION
Les bandes élastiques No Damage™ qui ne tirent pas. Les accessoires No-Slip Grip™ qui tiennent solidement — même sur les cheveux fins. scünci a prouvé que si l'on crée un produit supérieur, les consommateurs y seront attirés... adopteront une meilleure idée qui fonctionne. C'est grâce à cette philosophie que scünci est devenue chef de file de la catégorie.

MODE
scünci est très fière du processus créatif derrière le développement de nouvelles gammes de produits. Son équipe de conception reste aux aguets des tendances, et garde le doigt sur le poulx du consommateur. Technologie et couleurs jouent un rôle primordial dan la création de nos accessoires en vogue pour les cheveux.

INSPIRATION
Les concepteurs de scünci sillonnent le globe en quête d'inspiration et d'énergie créatrice. Leurs découvertes placent constamment scünci en tête des tendances. Des fioritures les plus stylisées aux douces simplicités élégantes, scünci conçoit des accessoires qui s'adaptent à toutes les humeurs et à toutes les personnalités.

Bien des gens pensent que scünci est un nom étranger, scandinave peut-être. En fait, c'est un mot inventé; le nom du petit chien de l'inventrice du chouchou. Vingt ans plus tard, le nom scünci et le chouchou iconique représentent toujours un symbole de la mode pour les cheveux à travers le monde entier.

Le saviez-vous?
L'élastique ou le chouchou comme on l'appelle, fut l'un des premiers produits de scünci et le plus grand vendeur pendant des années. Au fil des ans, il a connu un va-et-vient constant dans la mode. Plus récemment, dans un épisode de Sex In the City, on se moquait du chouchou et voilà qu'il est de nouveau populaire. scünci vend toujours ce petit accessoire controversé pour les cheveux.